28 سالگی در گوشه ای از خاورمیانه

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

نسیم بریسا

! من قشر معمولی جامعه هستم (بودم)
همون قشری که هیچ وقت پولدار نبوده ولی شکر خدا درآمد پدر بود. همون پدری که نگفت شهریه دانشگاه آزاد زیاده با اینکه بود. بعدها خودم شاغل شدم و پول درآوردم و کم‌کم خیلی‌هامون خودمون خرج خریدهای کوچیک و روزمره رو دادیم. هیچ وقت درآمد زیاد نبود ولی کم هم نبود و میشد با چند ماه پس‌انداز لپ‌تاپ خرید و با عیدی و سنوات شب عید و هزینه‌های کمِ توی خونه‌پدری بودن، گوشی آیفون ۶ اس خرید. همون گوشی که نسل زیادی از ما هنوز هم داره و نتونستیم که مدل‌های بعدی رو بخریم
.
من همون قشری هستم که مجرد بودن و اجاره‌خونه ندادن و خیلی چیزهای دیگه کمک کرد تا چند سال کار کنم و سفر برم و کشورهای دیگه رو ببینم و حالا روزها به عکس‌های همون سفرها برمیگردم و با خودم میگم من واقعا توی این خیابون ها قدم زدم یا توی اون کافه قهوه خوردم؟ همون قهوه ای که الان نمیتونم توی ایران بخرم چون درآمد من نسبت به سال‌های پیش بیشتر نشد ولی دلار هشت برابر شد
.
من از همون قشر معمولی هستم که این کفش آدیداسی که پوشیدم خراب شه دیگه نمیتونم بخرم و این شیشه عطری که دارم آخرینشه و نمیدونم بعدش قراره چیکار کنم. رژ لب ندارم و خودم رو راضی کردم که ماسک میزنم و معلوم نیست. همین دیشب که موبایلم از دستم افتاد قلبم با هر چرخشش لرزید که اگر الان بشکنه من چیکار کنم و وقتی دیروز یه ماست کوچیک خریدم بیست و پنج تومن در یه لحظه گفتم پس بدم یا حساب کنم! خیلی وقتها هم خسته میشم و بی‌تفاوت به قیمت‌ها خرید می‌کنم
.
من همون معمولیم که با قهوه ارزون‌قیمت و موزیک اسپاتیفای که تمام حجم اینترنتم رو می‌بره و همین کتاب‌ها و سریال‌های زیاد خودم رو سرپا نگه داشتم. نمیدونم چی میشه و چه اتفاقی برای ما پیش میاد ولی میدونم در شرایطی هستم که هرچیزی که داره تموم میشه جایگزین نداره. آخرین نسپرسو، آخرین کفش، آخرین ریمل، آخرین‌های زیادی که توی این روزهای سخت آرامش ما شده بود و دلمون به بودنش خوش بود
.
توی این شرایط که با استرس و نگرانی همراهه، این روزهایی که تاریخ کنکور و دانشگاهش هم مشخص نیست باید سعی کنی امیدت رو از دست ندی چون قسم میخورم آدمیزاد با ناامیدی از بین میره. باید اهداف کوتاه برای خودت مشخص کنی و روی همون متمرکز باشی. مثل اینکه تزت رو تموم کنی یا فلان مقاله رو بنویسی یا اگر دانشجو نیستی اهدافی که بهت حس معنادار بودن زندگی بده. مثل خوندن یه کتاب خاص یا یادگیری یه مبحثی از یوتیوب
.
این روزها مهم اینه که مای قشر معمولی، سرپا بمونیم و نذاریم زندگی بیش از چیزی که باید بهمون استرس بده

  • ۹۹/۰۵/۰۷
  • آناهید هیچی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی